🌸 اگر به قرآن عمل میشد چه اتفاق هایی می افتاد؟


1 - اگر هر کس به سوره اعراف آیه ٣١ (کلو و اشربوا و لا تسرفوا ) توجه میکرد ، دیگر هرکس به اندازه نیازش غذا میخورد و پر خوری نمیکرد و این همه غذای اضافی دور ریخته نمیشد و شاید هم دیگر گرسنه ای باقی نمی ماند!


2 - اگر هرکس  به سوره ملک آیه ١٥  (وامشوا فی مناکبها و کلو من رزقه)  توجه میکرد ، راه رفتن را در برنامه روزانه خود پیش میگرفت.


3 - اگر هر کسی  به سوره بقره آیه ٨٣  (و قولوا لناس حسنا) توجه میکرد ، دیگر عصبانی نمیشد و دیگر دعوا و بدگویی از جامعه رخت بر می بست.


4 - اگر هر کس  به سوره اسرا آیه ٣٧ ( ولا تمش فی الارض مرحا )  توجه میکرد ، دیگر کسی برای جلب توجه دیگران و فخر فروشی و خودنمایی با غرور راه نمی رفت .


5 - اگر هر کسی  به سوره ال عمران آیه ٧٣  (و لا تومنوا الا لمن تبع دینکم)  توجه میکرد ، دیگر در مقابل اروپا و آمریکا و کافران احساس ضعف نمیکردیم و تقلید کورکورانه از لباس و فرهنگشان نمی کردیم.


6 - اگر هر کس  به سوره نور آیه٣٧  ( رجال لا تلهیهم تجاره و ولا بیع عن ذکر الله و اقام الصلاه و...) عمل میکرد ، دیگر هنگام اذان بازارها از مردم خالی میشد و همه به صف نماز می ایستادن ، و صفا و صمیمیت و دوستی و معنویت فرا گیر میشد و فرمان خدا اطاعت میشد و فحشا و منکر از بین میرفت و خداوند برکاتش را بر ما نازل میکرد




7_ اگر کسی به سوره اعراف آیه ۱۹۹ توجه میکرد ( وامر بالمعروف) دیگه کسی تذکر دادن صحیح به دیگران رو به بهانه فضولی نکردن در مسایل شخصی ترک نمی‌کرد و اینگونه گناه و منکرات همه گیر نمی‌شد.


8 - اگر هر زنی به سوره نور آیه ٣١  ( و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن )  عمل میکرد ، دیگر زنی برای غیر شوهرش آرایش نمیکرد و خیلی از زندگیها آرام بود و جوانها دنبال شهوترانی نبودند.


9 - اگر هر کسی به سوره لقمان آیه ١٩  ( و اغضض من ابصارهم )  عمل میکرد ، دیگر کسی به نامحرم نگاه نمیکرد و تیر زهر آگین شیطان به قلبش وارد نمیشد و این همه فساد جنسی رایج نمیشد.


10 - اگر هر دختر  و پسر جوانی به سوره نور آیه ٣٣ ( ولیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله ) عمل میکرد ، دیگر به بهانه نداشتن موقعیت ازدواج ، گناه نمیکردند و صبر میکردند تا خدا از فضلش به آنها همسری بدهد و زمینه ازدواجش فراهم شود.


11_اگر هر کسی به سوره نور آیه ١٩  (ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین ءامنوا لهم عذاب الیم ) توجه میکرد ، دیگر کسی دوستش را به گناه دعوت نمیکرد و برای هم فیلم و عکس نامشروع نمی فرستادن تا علاوه بر خودشان دیگران را به دنبال فحشا ببرند


🌹 آری عزیزان ما از دنیای متمدن عقب نیستیم ، از باورهای الهی مان عقبیم.


🌴اللهم عجل لولیک الفَرَج🌴